تا حلا فکر کردید که اسم بسیاری از وسایلی را که عنوان سونی دارند و شما از آنها با اطمینان کامل استفاده می کنید، از کجا آمده و دقیقا چه معنایی دارد؟. محصولات دیگر شرکت سونی چطور: وایو . یا اینکه سونی چه استانداردهایی را به دنیای تکنولوژِی معرفی کرده است.


شرکت سونی در سال 1945 توسط ماسورو ایبوکو و آکیو موریتا تاسیس شد. دلیل اصلی رشد و موفقیت عظیم سونی معرفی رادیوهای تراتزیستوری در دسامبر سال 1955بود. این رادیوهای کوچک خاطرات خوبی را برای کودکی خیلی ها رقم زده. در حال حاضر ساختمان مرکزی شرکت سونی در میناتوی توکیو قرار گرفته (تصویر زیر). 



شاید سوالی که ذهن بسیاری از دارندگان محصولات سونی را مشغول کرده ریشه این نام است. در ابتدا قرار بود نام شرکت TTK مخفف Tokyo Kyuko باشد که در ژاپن آن را به صورت توتسوکو Totsuko می نوشتنداما در سفر موریتا به آمریکا، متوجه شد که تلفظ این لغت برای آمریکایی ها سخت است. واژه سونی که او بعدها انتخاب کرد از ریشه ای لاتین گرفته شده است. کلمه Sonus واژه ای لاتین است که ریشه آن آوا (Sonic) و صدا (Sound) می باشد. 

بر اساس تاریخچه ای که خود شرکت سونی بر روی وب سایتش قرار داده است، Sony  واژه ای بوده که در دهه 50 میلادی برای صدا کردن پسربچه ها در آمریکا استفاده می شده است. 

 اولین محصولی که با برند سونی به صورت Sony (با یک n) به بازار آمد، رادیوی ترازیستوری TR-55  بود که در سال 1955 وارد بازار شد و تا سال 1958 تغییری نکرد. از آن موقع به بعد تمامی محصولات سونی با برند امروزی Sonny به بازار عرضه شد.