Tiny 2-D "Frontier "مرز" دو بعدی کوچک                                                                     

2dfrontier

این عکس ذراتی را نشان می دهد که تصویری مانند کوه ها را ایجاد کرده است. این عکس برنده مردمی بهترین عکس های علمی سال 2011 شده است. بر اساس گفته های بابک اناصوری دانشجوی ایرانی دوره دکترا در دانشگاه  درکسل در فیلادلفیا این عکس، تصویری از MXene است که لایه هایی جامد شبیه به گرافین هستند که لایه های دوبعدی ایجاد می کند. این لایه های دو بعدی دارای کاربرد زیادی در تکنولوژی های ذخیره انرژی دارد. 

 نگاهی جدید به جشم های موش                                                                             

شاید باور نکنید اگر بدانید که این عکس، تصویری از برش مقطعی چشم های یک موش باشد. این عکس توسط برایام ویلیام جونز از دانشگاه یوتاه در آمریکا گرفته شده است. رنگ هایی که در عکس هست نشان دهنده متابولسیم شبکه های چشم موش است که هر رنگ میزان انرژی موجود در آنها را نشان می دهد.

 مرگ یک تومور                                                                                           



مولکول های T شکل سبز رنگ داروهایی هستند که در حال جنگ با بافت های سرطانی ترسناک می باشند. شاید این عکس بیشتر حالت نقاشی مانندی داشته باشد، ولی اینطور نیست. این تصویری است که امیکو پاول از سرطان سینه ای گرفته است که کاملا واقعی است. 

خیار سمی                                                                                                         


اصلا شباهتی به خیار ندارد. ولی در اصل این عکسی است که رابرت راک بیلوو با بزرگنمایی 800 برابر پوست خیار به این عکس رسیده است. اگر تا حالا خیارهای نرسیده را در دست گرفته باشید، متوجه موجود یک سری خارهای ریزی بر روی آن شده اید. این خارها دقیقا موضوع این تصویر است. بر اساس گفته های رابرت، این خارهای ریز برای محافظت خیار در مقابل خطرات احتمالی است.

کلان شهر نانوتیوبی                                                                                            


این عکس تصویری از نانولوله های کربنی است که همانند آسمان خراشها، سر به آسمان کشیدند. این عکس را جوئل برم از دانشگاه نبراسکا گرفته است. 

دست انسان                                                                                                     


اصلا باورتان می شود که این عکسی از دست انسان است. این تصویر است که توسط برنامه ای با عنوان POMT گرفته شده است. این برنامه که کاربران را قادر می سازد در حالت میکروسکوپی از اشیاء عکس تهیه کنند. این عکس را لورا لین گونزالس از دست انسان گرفته است. 

بدون شرح                                                                                                


بدون شرح ... خودتان حدس بزنید..